Jak oczyścić skórkę z cytryny?

jak oczyścić skórkę z cytryny

Dziś spieszę do Was z moim najnowszym odkryciem kulinarno-czystościowym! Będzie krótko i na temat. 😉

Zastanawialiście się kiedyś, co zrobić, żeby cytrynka, której skórkę chcecie zetrzeć do ciasta była super czysta i nie miała na sobie wosku ani żadnych syfów, np. z pryskania? Ja owszem, wielokrotnie, miałam nawet fazę kupowania eko-cytryn w Lidlu, szczególnie w sezonie letnim, bo całe lato robię wodę smakową, a tam się wkraja plastry nieobranej cytryny i myślę sobie, że trochę tego syfu do wody może przechodzić, no ale z Lidla eko-cytryny zniknęły, nie wiedzieć czemu.

jak oczyścić skórkę z cytryny

Z braku eko-cytryn spontanicznie wypróbowałam sodę oczyszczoną (a jakże!). Kiedyś na Pintereście mignęło mi jakieś płukanie warzyw i owoców w wodzie z dodatkiem sody albo wlanie takiej mieszanki do spryskiwacza. Tych rzeczy nie próbowałam i trochę mi się nie chce, ale myślę, że prędzej dałabym szansę takiemu moczeniu w wodzie z sodą niż spryskiwaczowi, bo w wodzie owoce przynajmniej chwilę poleżą i soda ma szansę w ogóle zadziałać. Tym razem chciałam zadziałać szybko, więc  po prostu użyłam sody.

Jak oczyścić skórkę z cytryny?

Co będzie potrzebne?

  • soda oczyszczona – od 1 łyżeczki do 1 łyżki, trochę na oko 😉
  • bieżąca woda
  • cytryna

Opis zabiegu:

jak oczyścić skórkę z cytryny

Wziąć cytrynę, wypłukać w zimnej wodzie, posypać sodą, dokładnie przetrzeć po całości paluchami, wypłukać, dać wyschnąć lub wysuszyć ściereczką.

jak oczyścić skórkę z cytryny

Oczywiście działać tak możecie ze wszystkimi owocami i warzywami, które chętnie schrupalibyście ze skórką (bo, jak wiadomo, tam jest najwięcej witamin) lub chcecie tej skórki do czegoś użyć – np. usmażyć skórkę pomarańczową – ale uważacie, że samo wypłukanie nie wystarczy i ogólnie czujecie, że coś z nią jest nie tak. Magii stojącej za sodą nie umiem Wam wytłumaczyć, ale wiem, że ściera dobrze. 😉

Polecam powąchać owoc przed wypłukaniem i po nim. Różnica jest kolosalna!

Obserwuj mnie na Facebooku, Instagramie i Bloglovin. 🙂

Co jeszcze może Cię zainteresować:

  1. Eko-sprzątanie: 10+ zastosowań sody oczyszczonej
  2. Magiczny sposób na przypalony garnek
  3. 3 proste sposoby na zneutralizowanie smrodku z kosza na śmieci + 3 sposoby na zapobieganie mu
  4. Odświeżające saszetki do szafy i butów
  5. Eko-sprzątanie: 6 zastosowań octu spirytusowego

Dodaj komentarz