10+ filmów, dzięki którym poczujesz się lepiej

filmy na dobry humor

Właściwie to taki tekst powinien pojawić się zimą albo jesienią, bo wtedy czasami jest taka pogoda, że nawet najbardziej pozytywne nastawienie nie pomaga. Teraz jest ładnie i przecież najlepiej byłoby wyjść na spacer albo na rower i humor od razu byłby lepszy. No niby tak, tylko latem też pogoda nie zawsze jest idealna, a czasem nawet idealna nie pomaga. No to co zrobić, gdy nie masz siły wyjść na ten spacer? Ano, obejrzeć film.

W ogóle oglądanie filmów jest wspaniałym zajęciem, a jest ich taka rozmaitość, że naprawdę każdy może wybrać coś dla siebie. Dziś jednak nie będzie o ukulturalnianiu się, bo filmy, które tu przedstawię będą dosyć różnorodne – a tylko o tym, jak za sprawą obejrzenia filmu poczuć się lepiej. 🙂 Jestem niewybredna i mam dwa kryteria, którymi kierowałam się w wyborze filmów do tego tekstu: film musi być albo ciepły albo superzabawny (a nawet absurdalnie zabawny), albo jedno i drugie. No to zapraszam:

#1 Jedz, módl się, kochaj

Mój absolutny hit. Nie tylko pomaga w tym, żeby poprawić sobie nastrój, ale także pozwala się zatrzymać i przypomnieć sobie, co naprawdę jest ważne.

#2 Strażnicy Galaktyki

Znajdą się tu na pewno ludzie, którzy powiedzą, że Marvel to nuda, że superbohaterowie jej/go nie interesują, ale, proszę, dajcie Strażnikom szansę. To nie jest typowy film o superbohaterach. 🙂

#3 Klopsiki kontratakują

Tak, to bajka. Przedurna i absurdalna. Wciąż zastanawiamy się z Mężem, czy scenarzyści napisali ją, będąc pod wpływem jakichś substancji. 😉 Pierwsza część tej historii nie jest taka zabawna, ale druga… To jest cudo. Zaśmiewam się do łez z Zenkiem i jego balangą oraz tatą śpiewającym piosenkę z ogórkami. Nie mówiąc już o tłumaczeniu Poziomka. Naprawdę doceniam pomysłowość.

#4 Pół żartem, pół serio

Klasyk, który jednak nie każdy zna – a warto. Przez wielu ten film uznawany jest za najlepszą komedię wszech czasów.

#5 Czekolada

Uwielbiam książkę, uwielbiam film. Bardzo zmysłowa pani, w zupełnie niezmysłowym miasteczku. Jak możecie się domyślić, jest to mieszanka wybuchowa. Mimo to, jak to z czekoladą bywa – przynosi ukojenie. Ta forma ma jednak taką zaletę, że od niej nie przytyjemy. 😉

#6 Amelia

To jest tak piękny wizualnie film z przepiękną muzyką, że dodatkowe rekomendacje są według mnie zbędne. Jeśli jeszcze nie znacie Amelii, to pora naprawić ten błąd. 😀

#7 To właśnie miłość

All you need is love. Popieram to hasło. Film jest niesamowicie słodki, a jednak nieprzesłodzony. Do tego świetni aktorzy i przyjemna muzyka. Nie tylko na święta. 🙂 Mi również kojarzy się z pierwszą domowo-filmową randką z moim Mężem, więc zawsze wpływa na mnie doskonale. Tym razem zamiast trailera załączam moją ulubioną scenę z tego filmu – może na lekką poprawę humoru wystarczy. 😀

#8 Komedie z Audrey Hepburn

Rzymskie Wakacje, Zabawna Buzia, Sabrina. Bardzo sympatyczne filmy. Samo patrzenie na bezpretensjonalną Audrey jest przyjemnością. 🙂

#9 Bridget Jones

Ja na każdej części Bridget umieram ze śmiechu. Miło mi się patrzy na grających tam aktorów, postacie są wielowymiarowe i ogólnie przyjemnie to się ogląda. Pozostanę wierna częściom I i II (szczególnie II), ale trójka też jest całkiem zabawna.

#10 Filmy Louis de Funesa

Nie będę dopisywać żadnych rekomendacji, bo zakładam, że znacie przynajmniej jeden jego film. 🙂 Moim faworytem jest Kapuśniaczek.

Podrzucam Wam jeszcze kilka filmów, których ja nie widziałam, ale poleciła mi je moja Mama, kinomanka:

  • Uczta Babette (1987)
  • cały Monthy Python
  • Bagdad Cafe (1987)
  • Rosencrantz i Guildenstern nie żyją (1990)
  • Rybka zwana Wandą (1988)

Na dzisiaj wystarczy, ale jeszcze wrócimy do tego tematu, bo filmy to naprawdę jedno z najlepszych lekarstw na gorszy dzień/ złe samopoczucie/ przeziębienie itd. 🙂

Które filmy z zaproponowanych przeze mnie widziałyście/widzieliście? Jakie są Wasze sprawdzone filmy na dobre samopoczucie?

Obserwuj mnie na Facebooku, Instagramie i Bloglovin. 🙂

Co jeszcze może Cię zainteresować:

  1. Czym dla CIEBIE jest pozytywność? | 52 Tygodnie Pozytywności
  2. Dzisiaj sobie odpuszczam
  3. 25 lekcji z 25 lat życia
  4. Okaż SOBIE miłość, cz. II
  5. Prosta recepta na szczęśliwe życie? Żyj i daj żyć innym

28 uwag do wpisu “10+ filmów, dzięki którym poczujesz się lepiej

  1. Moim ulubionym z Twojej listy, jest To właśnie miłość, ze względu na Hugh Granda, i oczywiście Klopsiki… resztę muszę obejrzeć…

    Polubione przez 1 osoba

  2. Czekoladę oglądałam wieki temu. Napisałaś o Obrońcach galaktyki (części pierwszej), a wrzuciłaś trailer z dwójki. To ważne bo druga część jest moim zdaniem dużo zabawniejsza więc wspomnieć wato, że trzeba obejrzeć obie 😉 ( fanka filmów marvela). Jones też uwielbiam 🙂 Pozdrawiam

    Polubione przez 1 osoba

    1. Pisząc Strażnicy Galaktyki miałam na myśli serię (bo zakładam, że na dwóch się nie skończy) 🙂 Właśnie dlatego wrzuciłam trailer z dwójki, że nawet i trailer jest zabawniejszy 😁

      Polubienie

  3. „Jedz, módl się i kochaj” najlepszy na kiepski humor. Pomaga zrozumieć co jest ważne w życiu i dodaje pozytywnej energii – przynajmniej mi 😉

    Polubione przez 1 osoba

  4. Świetne propozycje 🙂 Bardzo podoba mi się Twój blog, byłabyś zainteresowana wspólną obserwacją? Daj znać. Pozdrawiam ciepło, Aga 🙂

    agnesssja.blogspot.com

    Polubienie

  5. Dziękuje Ci za ten wpis ! Bardzo się przyda na następny weekend, większość znam, a drugą część filmów mam na liście! Super, dzięki za przypomnienie! ❤

    Polubione przez 1 osoba

  6. Uczta Babette z listy mamy twojej…zbiegiem okolicznosci ogladalam przed chwila 😄
    Uczta dla miłośników kina:)
    Chcialabym posiasc taka kulinarną mądrość, a najlepiej mieć dar tutułowej boharerki 🙂
    Obejrzyj …mama wie co dobre 🙄

    Polubione przez 1 osoba

    1. O! No to koniecznie! Miałam wczoraj obejrzeć coś z tej listy, ale skończyło się na oglądaniu serialu z Mężem 🙂 Mama poleca mi tyle dobrych filmów, że nie nadążam z oglądaniem 🙂

      Polubienie

Dodaj komentarz